Dersin Adı | Portfolyo Tasarımı |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ID 404 | Güz/Bahar | 2 | 2 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, bir endüstriyel tasarımcının bakışıyla, kişisel bir portfolyonun geliştirilmesiyle ilgili temel bilgilerin öğretilmesidir. Dersin ana odağı, sunulan malzemeyle, malzemenin sunum biçimi arasında güçlü bir ilişkinin yapılandırılmasıdır. Öğrenciler, kendilerini yansıtan en iyi portfolyoları geliştirmek üzere yönlendirilirler. Kendilerinden, en iyi işlerini yansıtacak bir portfolyo tasarlamaları ve en uygun sunum biçimini kullanmaları beklenir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, endüstriyel tasarım öğrencilerinin profesyonel hayatlarında yaptıkları işleri ve kendilerini tanıtmak amacıyla, hem dijital (web, showreel, vs) hem de basılı olarak portfolyolarını hazırlamalarını öğretmeyi hedefler. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş: Portfolyo Tasarımı ve Çeşitleri | Yok |
2 | Kişisel kimlik, Marka ve Logo | Özgeçmiş (taslak), Kimlik Tanımı ve Portfolyo Dökümü |
3 | Tasarımcı Kimliği oluşturulması (stüdyo içi çalışma) | Uygulama 1: Tasarımcı Kimlik Çalışması ve Logo Eskizleri |
4 | Portfolyo Konsepti: Renk, font ve dizgi şablonu | Uygulama 2: Araştırma, Eskiz |
5 | Portfolyo Konsepti (stüdyo içi çalışma) | Araştırma, Eskiz, Tasarım |
6 | Websitesi Tasarımı | Uygulama 3: Eskiz, Tasarım, Modelleme |
7 | Websitesi Tasarımı | Tasarım, Modelleme |
8 | SUNUM 1: Websitesi | Dijital Portfolyo: websitesi |
9 | Portfolyo Tasarımı | Uygulama 4: Portfolyo ve tanıtım malzemeleri eskizleri |
10 | Portfolyo Tasarımı | Portfolyo ve tanıtım malzemeleri eskizleri |
11 | SUNUM 2: Portfolyo | Portfolyonun sunumu |
12 | Websitesi ve Portfolyo Tasarımı | 2 ve 3 boyutlu malzemelerin hazırlanması |
13 | Websitesi ve Portfolyo Tasarımı | 2 ve 3 boyutlu malzemelerin hazırlanması |
14 | FİNAL PORTFOLYO DEĞERLENDİRMESİ | Websitesi (web adresi ve pdf) ve Portfolyo (pdf) sunumları |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | Yok |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi | Yok |
Ders Kitabı | Ders için gereken herhangi bir metin bulunmamaktadır. Dönem icinde ek okumalar öğrencilere dağıtılacak ya da önerilecektir. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Tasarımcı internet sayfaları |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 15 |
Laboratuvar / Uygulama | 4 | 25 |
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 2 | 30 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 7 | 80 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 2 | 20 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 2 | 8 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | 1 | 6 | |
Toplam | 106 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 |
| X | |||||
2 |
| X | |||||
3 |
| X | |||||
4 |
| ||||||
5 |
| ||||||
6 |
| ||||||
7 |
| ||||||
8 |
| X | |||||
9 |
| X | |||||
10 |
| X | |||||
11 |
| X | |||||
12 |
| ||||||
13 |
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest